Let's Go - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Naomi Petersen - WaarBenJij.nu Let's Go - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Naomi Petersen - WaarBenJij.nu

Let's Go

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi

26 Januari 2017 | Nederland, Harderwijk

Lieve familie en vrienden,

Over precies 2 weken is het zover. We gaan weer op reis naar Oeganda!
2,5 jaar later is het moment weer aangebroken om weer terug te gaan naar het land wat vorige keer ons hart heeft gestolen.
Dit keer gaan we met een groep van 8 mensen. Natuurlijk Gerbens ouders, maar dit keer gaan ook Gerbens broertje Adriaan en zijn vriendin Denise mee en Aart en Debbie, goede vrienden van ons.
Een ontzettende leuke en gezellige groep.

Ook deze reis willen we weer 6 medische outreaches doen.
Dankzij verschillende sponsoren (iedereen bedankt!) hebben we weer een heleboel geld ingezameld om medicijnen in te kopen om daar uit te delen.
Ook hebben we dankzij de dames van de Breierij uit Zeewolde (http://www.samenbreien.nl/de-breierij-zeewolde-verslavend-zeg/) een heleboel gebreide babymutsjes en omslagdoeken gekregen om dit uit te delen bij de Kraamkliniek waar we langs gaan en de ouderen die het hard kunnen gebruiken.
We gaan deze reis naar gebieden waar nog meer armoede en ondervoeding is dan de vorige reis. Daarom nemen we ook flesjes bijvoeding mee die speciaal voor mensen met (mogelijk) ondervoeding zijn.
Maar natuurlijk gaan we ook naar de kinderen van de appeltaartactie die ik 2 jaar geleden heb opgezet. Dankzij de actie en ons kunnen zij nu al 2 jaar naar school. Beide kinderen doen het erg goed op school en we kijken er naar uit om ze weer te zien. Ook geven we dit jaar weer schoolgeld zodat ze na hun zomervakantie weer naar school kunnen.

Donderdag 9 februari vertrekken we al vroeg naar Schiphol en naar verwachting komen we 's avonds plaatselijke tijd aan in Oeganda.

We hebben al ontzettend zin in de reis; de koffers, 16 in totaal!, worden al ingepakt, de dagen worden afgeteld en de spanning komt nu toch echt!

We zouden het leuk vinden als jullie onze reis volgen via deze blog, je kunt je aanmelden via mailinglijst, zie het vak links.
Ook zullen we regelmatig iets plaatsen op de Facebook van stichting Care with a mission: https://www.facebook.com/carewithamission.uganda/?fref=ts

Heel veel liefs,
Naomi en Gerben

• 26 Januari 2017 - 18:20

Henny Visser:

Geweldig dat jullie weer gaan,goede reis en veel succes samen!
    Wij gaan jullie volgen.
    Dikke kus,

Menno en Henny

• 26 Januari 2017 - 21:24

Nel En Jack Jansen:

Hele goeie reis. Veel succes met jullie werk daar.
    We blijven graag op de hoogte.

Jack en nel

• 30 Januari 2017 - 13:11

Marjan En Emiel Goddijn :

Heel veel plezier wij gaan jullie volgen groet Emiel en Marjan