Drive back - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Naomi Petersen - WaarBenJij.nu Drive back - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Naomi Petersen - WaarBenJij.nu

Drive back

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi

19 Februari 2017 | Oeganda, Soroti

Dag 11 – 19 feb 17

De wekker ging al vroeg. Ik keek even uit het raam. En het was nog donker! Tien minuten later keek ik weer en toen was het ineens licht! Tja zo gaat dat hier zo dicht bij de evenaar. Ons laatste ontbijt hier in Kotido. Lekker in de buitenlucht terwijl de zon opkomt en de vogels beginnen te fluiten.
Mozes kwam al vroeg. Dokter Ronald en de vrouw van de dominee reed ook mee terug. De medicijnen die weer mee terug moeten waren al ingepakt. Deze keer wat praktischer waardoor we wat lekkerder in het busje zaten. Koffers weer op het dak en gaan met de banaan.
We hadden allemaal wat mee om ons te vermaken tijdens deze reis. Muziek, spelletje en een boek. De tijd kwamen we welk door. En voor we het wisten zaten we al op de helft en namen we even een break om de benen te strekken. Doordat we al vroeg in de ochtend vertrokken was het qua temperatuur goed te doen. Ook had het in de avond/ochtend geregend waardoor de weg minder stoffig was en minder hobbels. Het was goed te doen! Wonder boven wonder.
Na een rit van 5 uur kwamen we aan in Soroti, weer op asfalt! Weer langs dokter Ronald zijn huis om de medicijnen daar op te bergen en erna door naar het Soroti hotel. Voor ons een oud en vertrouwde plek. Gauw inchecken, koffers op de kamer en gauw lunch bestellen. We wisten nog van onze vorige reis dat het eten hier een uur kan duren. Dus op tijd bestellen en tussendoor een potje pesten en genieten van een versgeperste juice en ijskoude cola. Zo’n koud drankje was al een aantal dagen geleden.
Na een lekkere lunch zijn Gerben, Aart, Adriaan en ik even het centrum van Soroti in geweest. Even kijken, geld pinnen en wat boodschapjes halen. Het ligt op zo’n korte afstand dat we er heen konden lopen. We hadden een goede supermarkt gevonden, waar ze zelfs Pringles hadden en op het moment dat we wouden gaan ging het ineens ontzettend hard regenen en onweren. Hier in Oeganda hebben ze niet zo’n mooi rioolsysteem zoals in Nederland, hier lopen gewoon gelijk de straten blank. Je zag bijna geen weg meer. Even wat drinken terwijl we wachten op beter weer en daarna met de bodaboda terug. Er waren ondertussen hele rivieren ontstaan, dus onze voeten werden lekker nat onderweg ;)
Eind van de middag en de avond hebben we lekker rustig aan gedaan. Genoten van de rust.
Morgen en overmorgen hebben we vrije dagen. Er is sinds vorig jaar een nieuw hotel mét zwembad hier in Soroti dus daar willen we even een kijkje nemen. Verder lekker rustig aan doen en bijkomen van de afgelopen week.

Liefs!

• 21 Februari 2017 - 22:19

Emiel En Marjan Goddijn-Rap :

Geweldig wat een avontuur!!!