Just smile - zondag 7 december - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Naomi Petersen - WaarBenJij.nu Just smile - zondag 7 december - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Naomi Petersen - WaarBenJij.nu

Just smile - zondag 7 december

Blijf op de hoogte en volg Naomi

07 December 2014 | Oeganda, Soroti

Joehoe allemaal!

Hier het verslag van vandaag, zondag 7 december.

De dag van de kerkdienst! Negen uur vertrokken we lopend richting de kerk. Er scheen al een aardig zonnetje en de temperatuur liep al op. Het was hier vandaag zeker 30 graden! In de kerk een stoel zoeken, dat was geen probleem want het was nog niet zo druk. Niet vooraan, want dat valt zo op als blanke. Er waren twee mensen aan het zingen, eentje zong zo hard in die microfoon dat we wel oordopjes nodig hadden. Wat een stem had ze! Maar ze hadden het geluid van haar microfoon wel wat zachter mogen zetten ;) Na wat gezang was het tijd voor de verhalen. Veel mensen kwamen naar voren om te vertellen over hun week en hoe goed God voor hun was. En achter elk zinnetje of om de twee minuten riep er wel iemand Praise the Lord. En is veel dankbaarheid bij de mensen te zien. Dankbaar dat ze er nog zijn en gezond mogen zijn. De mensen in de kerk hadden wel door dat er blanken op bezoek waren dus moesten we ons even voorstellen. Cees naar voren en wat vertellen. Ondertussen stroomde de kerk langzaam vol en was het zing tijd. Staan, dansen, klappen en zingen maar! Een heleboel gezeligheid en iedereen doet mee. Na het uitbundige was het preek tijd. De pastor praatte in het Engels, maar er was een tolk die in het Ateso praatte. De plaatselijke taal. Ik volgde het niet helemaal maar het was een heel verhaal. En zo'n preek duurt niet even twintig minuutje, nee hoor, hij was ruim een uur aan het praten. En dan denk je dat het voorbij is, maar daarna begint weer iemand een half uur te praten. Er komt geen einde aan! ;) Maar om twaalf uur (drie uur in de kerk ja!) was het dan toch echt afgelopen. Alle bekenden die er warenog even groeten en gingen wij weer weg. Op naar het huis van Evert en Nel. Zij hebben 15 jaar geleden hier een huis gebouwd en wonen hier drie maanden en zijn dan weer drie maanden in NL. Het is een prachtig huis. We gingen even de horloges brengen die ik uit Nederland heb meegenomen. Nel kent iemand die horlogemaker is en al die kapotte horloges kan hij weer maken en verkopen. Zo verdiend hij ook wat. Harstikke handig! Terug naar het hotel gingen we op de Boda, dat blijft toch zo leuk!
Lunchtijd! Helaas viel dit wat tegen. We hadden geroosterde kip besteld maar we kregen een hoopje kipresten. Alleen maar botten en viezigheid. Geen vlees te bekennen. Niks aan te doen, maar weer wat meegemaakt. De rest van de dag hebben we rustig aan gedaan. Energie voor morgen krijgen! Dan gaat het echte werk weer gebeuren! Tijd voor outreaches!
We gaan gauw slapen zodat we er morgen tegen aan kunnen!

Groetjes!

Tags: