Flying high - vrijdag 28 november - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Naomi Petersen - WaarBenJij.nu Flying high - vrijdag 28 november - Reisverslag uit Entebbe, Oeganda van Naomi Petersen - WaarBenJij.nu

Flying high - vrijdag 28 november

Blijf op de hoogte en volg Naomi

29 November 2014 | Oeganda, Entebbe

Hallo allemaal!

Daar is 'ie dan, het eerste verslag vanuit Afrika!
Vrijdag begon 's ochtends vroeg met de trip van Stroe naar Putten. Daar stond Harry al klaar met de werkbus om alle koffers mee te nemen. Welgeteld 8 grote koffers en 4 handbagage koffertjes! Na een ritje van een uur waren we op Schiphol aangekomen en gingen alle koffers op de karretjes. Harry reed gelijk weer door naar huis, mijn ouders (Naomi) gingen nog even mee naar binnen. Gelijk alle koffers inleveren en door de douane. Bij de douane namen we afscheid van mijn ouders. Veel dikke kussen en knuffels en natuurlijk veel gezwaai. Ook nog even op de foto natuurlijk. En dan was het toch echt zover. De douane door en dan ging de reis toch echt beginnen! Achter de douane hebben we nog even Amerikaanse Dollars gehaald, deze hadden we nodig om in Oeganda een visum te kopen. Nog even lekker wat drinken en voordat we t wisten konden we al naar de gate om te boarden. Ondertussen werden er al allemaal leuke foto's en lieve berichtjes gedeeld in de gezins groepsapp. We gaan onze families toch stiekem wel een klein beetje missen. Het vliegtuig stond al klaar en wat was hij groot! In zo'n grote hadden we nog nooit gezeten. In het vliegtuig zat Naomi bij het raam, Gerben naast haar en Cees en Jannette achter ons. Om tien uur Nederlandse tijd stegen we op, eerst moesten we ongeveer zesenhalf uur vliegen naar Kigali, Rwanda. Daar gingen een aantal passagiers eruit en ook nieuwe erin. We stonden een uurtje aan de grond en vlogen daarna nog een half uurtje om uiteindelijk in Entebbe aan te komen. Tijdens de hele vlucht konden we films en series kijken. Nou we hebben van alles gezien. Van Loenatik de movie (waar Gerben bijna op de grond lag van het lachen) tot shows als CSI. En onder het film kijken kregen we twee keer een warme maaltijd. Van pasta tot pizza of kip, we kwamen niks te kort! Zo kwamen ze ook vaak langs met drinken en hierbij dan wat nootjes, een ijsje of zelfs een stroopwafel. Alleen het vliegen was al genieten. Ook het uitzicht was de hele vlucht prachtig. We zaten op 12 km hoogte waardoor we hoog boven de wolken zaten, maar we konden ook mooi uitkijken op de woestijn en de Nijl. Het was prachtig!
Uiteindelijk kwamen we om kwart over tien plaatselijke tijd aan in Entebbe. Eerst moesten we langs de Ebola screening. Even wat formulieren invullen, je temperatuur laten checken en een stempel krijgen. Daarna een visum halen en gauw kijken of alle koffers wel meegekomen waren. Dit was gelukkig het geval! Na alle belangrijke dingen gedaan te hebben gingen we naar de aankomst hal, het is hier allemaal wel wat kleiner en primitiever maar ze hadden wel al kerstbomen staan! Bij de aankomsthal voelden we de warmte al, het was heerlijk! Ook staan daar dan tientallen Afrikanen met bordjes met namen. Gelukkig stond onze driver er ook en konden we gauw naar de auto's. Er waren twee auto's geregeld, want al die koffers hadden niet in 1 auto gepast. We hoefden maar tien minuutjes te rijden, maar wat wel gek is, is dat ze hier links rijden. Na tien minuutjes kwamen we aan bij de bed & breakfast. Deze word gerund door Paul, een Nederlandse man. Cees en Jannette zijn hier al een aantal keren geweest, dus die kennen Paul al. Na even kennis gemaakt te hebben, een rondje door de prachtige tuin gelopen te hebben was het tijd om te gaan slapen. Het was hier ook al zeker twaalf uur geweest, maar in Nederlands was het nog maar tien uur. Toch waren we erg moe van de lange dag. Even douchen en ons bed in. Dat is ook nog een leuke, want dat bed is zo groot dat we elkaar moeten zoeken. Gelukkig hebben we onze hoofdlampjes nog! ;)

Dat was dag 1! Een lange maar mooie vlucht. Helaas hebben we van het land zelf nog niet zoveel kunnen zien, omdat het donker was. Maar de mensen die hier wonen zijn hele lieve sociale mensen.
Morgen doen we rustig aan, even acclimatiseren en geld pinnen.
We hopen dat jullie zo op deze manier ook mee kunnen genieten van onze avonturen!

Liefs ons